Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden van dienstverlening en uitvoering van werkzaamheden Allround Pro Security Team
ALGEMEEN
Artikel 1
Lid 1
Deze algemene voorwaarden van dienstverlening en uitvoering van werkzaamheden zijn van toepassing op alle overeenkomsten bij hierna te noemen bedrijf: Allround Pro Security Team BV sluit met betrekking tot het verrichten van diensten en het uitvoeren van werkzaamheden voor zijn opdrachtgever, hierna te noemen: de cliënt. Deze algemene voorwaarden zijn tevens van toepassing op alle stadia die aan het sluiten van een dergelijke overeenkomst voorafgaan en op de diensten en werkzaamheden die voor het sluiten daarvan door het bedrijf zijn verricht.
Lid 2
De eigen voorwaarden van de cliënt, welke hij van toepassing zou wensen te verklaren op de in lid 1 vermelde overeenkomsten en de aan het sluiten daarvan voorafgaande stadia, zijn niet van toepassing, tenzij het bedrijf deze voorwaarden, geheel dan wel gedeeltelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk heeft aanvaard.
Lid 3
Indien met betrekking tot de te verlenen diensten twee overeenkomsten zijn gesloten, geldt de laatste in dagtekening.
Artikel 2
Lid 1
Met het sluiten van een overeenkomst zoals hier bedoeld, verplicht het bedrijf zich tot het verrichten van normale diensten van Beveiliging. Tot dergelijke normale dienstverlening behoort in ieder geval niet het breken van werkstakingen, het op enigerlei wijze betrokken raken bij politieke of daarmee gelijk te stellen geschillen, dan wel het betrokken raken bij geschillen tussen de cliënt en een of meer derden.
Lid 2
Het bedrijf is gehouden haar diensten en werkzaamheden naar beste weten en kunnen te verrichten met inachtneming van de van overheidswege gestelde eisen voor particuliere beveiligingsorganisaties.
Artikel 3
De cliënt verplicht zich tot betaling van de tussen partijen overeengekomen prijs voor de in het voorafgaande artikel vermelde diensten, de hieronder genoemde voorwaarden mede in acht genomen. Daarnaast verplicht de cliënt zich het bedrijf op een goede wijze in de gelegenheid te stellen de overeengekomen diensten en werkzaamheden te verrichten. Daartoe behoort onder meer het verstrekken van voldoende informatie voor het bepalen van de noodzakelijke werkzaamheden.
Artikel 4
Lid 1
Alle offertes van het bedrijf verbinden slechts, indien deze schriftelijk zijn gedaan en door de cliënt schriftelijk zijn aanvaard. Door de cliënt gedane verzoeken tot het verrichten van diensten of uitvoeren van werkzaamheden, doen eerst een overeenkomst ontstaan, indien deze verzoeken door het bedrijf schriftelijk zijn aanvaard.
Lid 2
Indien en voor zover van deze algemene voorwaarden, dan wel de tussen het bedrijf en cliënt gesloten overeenkomst, wordt afgeweken, dienen die afwijkingen uitdrukkelijk en schriftelijk te zijn overeengekomen. De bepalingen van deze algemene voorwaarden waarvan niet worden afgeweken, blijven onverkort van toepassing.
PRIJSWIJZIGING
Artikel 5
Indien tijdens de duur van de door het bedrijf met de cliënt gesloten overeenkomst kost prijsverhogende wijzigingen optreden ten gevolgen van, onder meer, wijzigingen in de lonen en andere arbeidsvoorwaarden, toeslagen op de lonen, premieverhogingen voor de sociale wetten, verhoging van onkostenvergoedingen, alsmede kostprijsverhogingen door externe kosten, is het bedrijf gerechtigd het met de cliënt overeengekomen tarief tussentijds te verhogen, zulks met inachtneming van de in dit verband door de overheid gestelde en nog te stellen regels. Deze bevoegdheid ontstaat eerst nadat drie maanden zijn verstreken sedert het tijdstip waarop het bedrijf en de cliënt de overeenkomst hebben gesloten.
BETALING
Artikel 6
Lid 1
Het bedrijf is bevoegd aan het begin van de termijn, waarover moet worden betaald, haar factuur bij de cliënt in te dienen. In dat geval is de cliënt verplicht tot betaling binnen 30 werkdagen na factuurdatum. In alle andere gevallen is de cliënt verplicht tot betaling binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien binnen de vermelde termijnen geen betaling heeft plaatsgevonden, is de cliënt zonder nadere aanzegging of ingebrekestelling de wettelijke rente over het factuurbedrag verschuldigd, te rekenen respectievelijk 14 dagen na factuurdatum. De cliënt wordt dan tevens de administratie- en inningskosten, daaronder begrepen de gerechts- en deurwaarderskosten, verschuldigd, welke steeds 20% van de verschuldigde hoofdsom bedragen, tenzij de werkelijke kosten hoger zijn.
Lid 2
De cliënt is niet gerechtigd enige korting of compensatie toe te passen op de door hem met het bedrijf overeengekomen prijs.
BEËINDIGING EN VERLENGING
Artikel 7
Lid 1
De overeenkomsten tussen de cliënt en het bedrijf worden aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij anders wordt overeengekomen. Partijen zijn gerechtigd een overeenkomst voor onbepaalde tijd bij aangetekende brief op te zeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden.
Lid 2
Een overeenkomst voor bepaalde tijd wordt na afloop van de overeengekomen periode geacht te zijn verlengd voor eenzelfde periode tenzij de overeenkomst uiterlijk drie maanden voor de datum van de afloop van de periode door de cliënt of het bedrijf bij aangetekende brief is opgezegd.
FAILLISSEMENT EN SURSÉANCE VAN BETALING
Artikel 8
Als ontbinden voorwaarde voor de tussen partijen gesloten overeenkomst geldt de omstandigheid waarin één van beide partijen in staat van faillissement wordt verklaard, dan wel (voorlopige) surséance van betaling verkrijgt. Wanneer een van beide situaties zich bij de cliënt dreigt voor te doen, is het bedrijf bevoegd zijn prestaties op te schorten.
AANSPRAKELIJKHEID
Artikel 9
Het bedrijf is nimmer aansprakelijk voor schade welke bij de toegepaste wijze van werken niet te vermijden is, indien door of namens de cliënt of door de omstandigheden geëiste spoed tot deze wijze van werken dwingt.
Artikel 10
Lid 1
Het bedrijf is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig verrichten van de overeengekomen werkzaamheden, indien zulks het gevolg is van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan oorlog, staat van oorlog, staat van beleg, burgeroorlog, rebellie, revolutie, militaire of andere machtsovername en plundering in verband met deze omstandigheden, stakingen en andere arbeidsconflicten elders voor zover het bedrijf daardoor in zijn dienstverlening wordt bemoeilijkt, kraakacties, ernstig belemmerende weeromstandigheden, verkeersstoornissen, en meer in het algemeen elke oorzaak die niet aan het bedrijf kan worden toegerekend. Het voorafgaande laat onverlet de verplichting van het bedrijf zoveel mogelijk te proberen overmacht situatie te voorkomen en te vermijden.
Lid 2
Indien er sprake is van goederenvervoer over de weg, waarbij het bedrijf als vervoerder optreedt, en waarop de Wet Overeenkomst Wegvervoer van toepassing is, geldt dat het bedrijf niet aansprakelijk is voor schade ontstaan door een beschadiging, voor zover deze veroorzaakt door een omstandigheid die een zorgvuldig vervoerder niet heeft kunnen vermijden en voor zover zulk een vervoeder de gevolgen daarvan niet heeft kunnen verhinderen.
Artikel 11
Het bedrijf is niet aansprakelijk voor schade indien de cliënt onvoldoende of onjuiste informatie heeft vers- trekt op grond waarvan de door het bedrijf te verrichten diensten of werkzaamheden zijn vastgesteld en uitgevoerd.
Artikel 12
Het bedrijf is niet aansprakelijk voor schade indien de cliënt niet binnen een week na het schadevoorval het bedrijf per aangetekend schrijven aansprakelijk heeft gesteld, en het bedrijf, doordat de cliënt niet binnen genoemde termijn deze mededeling heen gedaan, in zijn mogelijkheden is beperkt een onderzoek naar de schade en de oorzaken daarvan te stellen.
Artikel 13
Lid 1 Het bedrijf is slechts aansprakelijk voor schade van de cliënt die gevolg is van grove onachtzaamheid op opzet bij het personeel of de leiding van het bedrijf, indien en voor zover de grove onachtzaamheid of opzet door de cliënt worden aangetoond.
Lid 2 Onverminderd de eigen aansprakelijkheid van het bedrijf, zullen de werknemers van het bedrijf jegens de cliënt niet persoonlijk aansprakelijk zijn terzake van schade veroorzaakt in de dienstbetrekking, tenzij het betreft opzettelijk of door grove schuld toegebrachte schade.
Artikel 14
Lid 1
Het bedrijf is niet aansprakelijk voor bedrijfsschade.
Lid 2
Het bedrijf is niet aansprakelijk voor gevolgschade.
Artikel 15
Cliënt verplicht zich ervoor zorg te dragen dat de arbeidsomstandigheden, waaronder werknemers van het bedrijf de beveiligingsdiensten ten behoeven van de cliënt uitoefenen, voldoen aan de arbeidsomstandighedenwetgeving en aanverwante regelgeving. Cliënt is aansprakelijk voor alle schade, inclusief lichamelijk letsel, van werknemers van het bedrijf, veroorzaakt door of ontstaan tijdens de uitoefening van de beveiligingsdiensten, en vrijwaart het bedrijf voor alle aanspraken van werknemers van het bedrijf dienstgaande.
Lid 2
Schade die het gevolg is van de noodzaak tot vervanging van sleutels en/of sloten, doordat personeel van het bedrijf sleutels of dergelijke, die in het kader van de uitvoering van de overeenkomst aan het bedrijf worden toevertrouwd, is kwijtgeraakt, is beperkt tot een bedrag van € 11.350 per gebeurtenis. Na bekend worden van het kwijtraken of verloren gaan van de sleutels verplicht de cliënt zich binnen 48 uur zorg te dragen voor vervanging van sleutels en sleutelsystemen. Het bedrijf is niet aansprakelijk voor schade die na het verstrijken van de 48-uurs termijn ontstaat doordat onbevoegde zich met verloren gegane of kwijtgeraakte sleutels toegang tot de lokaliteiten, waarop de overeenkomst betrekking heeft, hebben verschaft.
Artikel 16
De cliënt vrijwaart het bedrijf voor aanspraken van derden jegens het bedrijf op zijn personeel, terzake van het verlies van of schade aan goederen ten aanzien waarvan het bedrijf diensten of werkzaamheden dient te verrichten. Dit een en ander voor zover die aanspraken de hiervoor genoemde maxima zouden overschrijden.
Artikel 17
Indien personeel van het bedrijf een strafbaar feit ontdekt, wordt dat aan de cliënt gerapporteerd. De beslissing tot het doen van aangifte terzake van dit strafbaar feit, wordt aangenomen door de cliënt. Die aangifte zal door het personeel van het bedrijf alleen op verzoek van de cliënt en onder de verantwoordelijkheid van de cliënt worden gedaan. De cliënt vrijwaart het bedrijf en zijn personeel voor alle aanspraken van derden, terzake van een dergelijke aangifte, ongeacht of het bedrijf of zijn personeel met betrekking tot de aangifte enig verwijt te maken.
OVERNAME PERSONEEL
Artikel 18
De cliënt zal op geen enkele wijze invloed uitoefenen of doen uitoefenen op of medewerking verlenen of doen verlenen, in welke vorm dan ook, aan een personeelslid, dat voor het bedrijf werkzaam is, om bij hem of derden in dienst te komen of rechtstreeks werkzaamheden voor hem of derden te verrichten, zulks onder verbeurte van een dadelijk opeisbare boete van € 11.350 per overtreding.
VOORWAARDEN VAN DIENSTVERLENING EVENEMENTEN.
Artikel 19
Voor de opdrachtgever worden diensten verleend, conform de instructies van Allround Pro-Security Team bv.
Artikel 20
Bij alle diensten en uitvoeringen van de werkzaamheden wordt ten alle tijden het wetboek gehanteerd.
Artikel 21
Bij aanvang van de diensten identificeert de beambte van Allround Pro-Security Team bv. zich met zijn/ haar identificatiekaart.
Artikel 22
Alle diensten zijn inclusief toeslagen avond - nacht en weekend behalve feestdagen.
Artikel 23
Alle diensten zijn inclusief reiskosten en reistijden vergoeding.
Artikel 24
Alle over uren worden wel extra in rekening gebracht.Artikel 22. is hier wel van toepassing.
Artikel 25
Wanneer u heeft getekend wordt dit als wettelijke opdrachtbevestiging gezien.
Artikel 26
Allround Pro-Security Team BV. kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor wet ketenaansprakelijkheid.
Artikel 27
Allround Pro-Security Team BV kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor vernieling door derden.
BETALINGSCONDITIES VOOR EVENEMENTEN
Artikel 28
Voor alle facturen van de Allround Pro-Security Team geldt een aanbetaling van 70 % van de totale offerte, deze dienen 14 dagen voor de opdracht te zijn voldaan op ons rekening nummer die bij u staat vermeld bij de contact gegevens in de offerte. Tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
Nacalculatie evenementen
Artikel 30
De overige 30 % en de meer of minder uren , zullen op basis van nacalculatie , min de aftrek van de aanbetaling te dienen worden voldaan , uiterlijk 14 dagen na versturen van de eindfactuur. Verantwoordelijkheid evenementen.
Artikel 31
De opdrachtgever is verantwoordelijk voor een tijdige en volledige betaling van de facturen van de opdrachtnemer tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Aansprakelijkheid tijdens evenementen.
Artikel 32
Allround Pro-Security Team Bv is verzekerd tegen schade en (mogelijke) vervolgschade die mogelijk kan ontstaan tijdens en door de uitvoering van de werkzaamheden een en anders in de overeenstemmen met de voorwaarde genoemd in de verzekeringspolis en de algemene voorwaarden van de Allround Pro-Security Team. Zie ook leveringsvoorwaarde bij kvk zijn gedeponeerd onder nr. 93262787.
RECHTSKEUZE EN BEVOEGDE RECHTER
Artikel 33
Op de overeenkomsten tussen het bedrijf en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.
Artikel 34
Alle geschillen die voortvloeien of voortkomen in verband met overeenkomsten tussen het bedrijf en de cliënt, zullen uitsluitend aan de Arrondissementsrechtbank te Den Haag ter beslechtingen worden voorgelegd, of enige andere terzake bevoegde rechter, indien het Bedrijf zulks verkiest.
INWERKTREDING
Artikel 35
Bovengenoemde Algemene voorwaarden van dienstverlening en uitvoering van werkzaamheden en betaling- en leveringsvoorwaarden van prijsopgaven, dienstverlening en uitvoering van werkzaamheden door Allround Pro-Security Team Bv treden in werking op de dag der deponeren bij de Kamer van Koophandel te Den Haag, zijnde 25 maart 2024 .
Zij dienen als volgt te worden vermeld: Betalings-en leveringsvoorwaarden van prijsopgaven en uitvoering van werkzaamheden door Allround Pro-Security Team Bv.